Jordskælv

Som det sikkert er mange bekendt, så blev vi ramt af et jordskælv den 20. maj 2026, kl. 16.15. Jordskælvet havde en styrke på 3,9 på richterskalaen og havde sit epicenter i Køge Bugt.

Den slags naturlige begivenheder indbyder nærmest til konspirationsteorier. Her er det Jakob Andersen, der kort efter jordskælvet har sin helt egen fortolkning:

Jakob Andersen den 20. maj 2026: Mærkede du jordskælvet ca kl.16.14 her på Sjælland? Her i Roskilde rystede gulvet og glassene klirrede. Det var et jordskælv siges der officielt. Men jeg tror militæret rydder tunneler ca 10-12 km nede. Tunneler der verden over er blevet brugt igennem hundredvis af år. Ifølge militære whisleblowers er tunnelerne de senere år blevet brugt til hurtig transport af "Eliten" og distribution af både børn, organer og lignende i store sataniske organisationer. Disse tunneler er verden over og jeg viser herunder lidt kort og billeder over nogle af dem, men de er altså over det hele. Og militæret rydder i disse år op og sprænger tunnelerne i stykker, så de ikke længere kan bruges. Opdatering: Nu har Politiken dk skrevet at de amerikanske myndigheder har bekræftet jordskælvet. Hvorfor fra amerikanske myndigheder??? Jeg tror bare det er bekræftelse på, at det er det amerikanske militær der sprænger tunneler og derfor kommer bekræftelsen fra Amerika. Tro kun på hvad du finder sandt i dit hjerte.

Se opslag

Så 10-12 km nedenunder Køge Bugt er der altså tunneller, ja, i kommentarerne mener Tinamaria Annaliva Liziedatter ligefrem, at en seismolog har korrigeret det til 17 km:

Tinamaria Annaliva Liziedatter: Jeg tænkte samme tanke, da jeg læste det med 10 km, men en seismolog har korrigeret det til 17 km.

Nu skal jeg så forklare Tinamaria Annaliva Liziedatter, hvorfor en seismolog aldrig har korrigeret det til 17 km.

Verdens dybeste boring fandt sted på den russiske Kolahalvø, og startede den 24. maj 1970. Boringen forsatte de næste 22 år, men stoppede efter 12.262 meter, altså knap 12,6 km, da temperaturen nåede op på 180° C. Egentlig var boringen planlagt til 15.000 meter, men da man fremskrev temperaturen til 300° C ved denne dybde, stoppede man altså boringen.

Jeg tør slet ikke tænke på, hvad temperaturen når op på ved 17 km dybde. Ingen seismolog med respekt for sig selv ville nogensinde påstå, at der er tunneller i 17 km dybde, ja, ikke engang i 10-12 km dybde.

Nu er spørgsmålet så, om vi kan sammenligne forholdene på Kolahalvøens undergrund med Danmarks undergrund … Det kan vi godt. På denne side kan vi se, at allerede 2 km nede kan man måle temperaturer mellem 50° C og 75° C. Som tommelfingerregel stiger temperaturen med 25° C pr. km, hvilket vil sige, at 10 km nede ville temperaturen være 250° C.

Vi kan vist godt udelukke, at der er nogen som helst tunneller 10-12 km under jorden.

Disse tunneller skulle være brugt gennem hundredvis af år, men hvor gamle er de egentlig:

Sanne Jensen tagger Jakob Andersen: Har du kunne finde noget om hvor mange århundrede vi skal tilbage i tiden at de er opført under?? - Jakob Andersen svarer Sanne Jensen: nej, men jeg tror de er tusinder af år gamle. Russerne gravede engang ca 10 km ned, det sidste stykke kun en lille boring hvor de sende en mikrofon ned. De hørte lyde af mennesker under tortur, sådan lød det. De fik ordre på at lukke hullet til igen og få år efter blev der lavet en international lov om at vi max må grave 9 km ned. Tror bestemt det er reptilernes domæne dernede og de har meget avanceret teknologi til den slags. I 50erne siger whisleblowers at amerikanske præsidenter lavede aftaler med dem om, at levere børn og få teknologi retur. I det falske kapløb imod russerne (kold krig) valgte de at lave disse aftaler. - Sanne Jensen svarer Jakob Andersen: ja men jeg har nemlig også selv tænkt noget l samme stil at de er flere tusinde år gamle, man kan jo godt se at de ikke er udgravet ved spader og skovle som redskaber har jeg ladet mig fortælle. Og jeg vil heller ikke være et sekund i tvivl om at det er Reptilernes domæne vi har hørt så mange versioner af hvad folk har oplevet igennem tiden og jeg er slet overhovedet ikke i tvivl om at vi vil kunne få at se hvad de bla opbevare og evt også selv fremstiller dernede, det er et emne der berører det okkulte felt og mange paranormale fænomener er istand til at blive skabt, mere end de blot altid har været her. Jeg ved at der er folk i Amerika i de store skov områder der beretter om at de har mødt yderligeste mystiske væsner når de har været på telttur og ikke alle kommer derfra med livet i behold, men det er ikke noget alle taler om for det lyder mere turist tiltrækkende at sige at en bjørn mødte op midt om natten end at berette om virkeligheden i at man har fundet afdøde menneske kroppe der er revert i stykker så Ja, teknologi kan man vist ikke være i tvivl om. Er det ikke omkring 3-4 år siden hvor der også var tale om at der var høje brag fra under Jorden her i Danmark ? Der var det noget lignende der var igang, hvad det så helt præcist må være. Og hvis man skal tro på at Reptilerne har været her længe før vi blev lagt på tegne brættet så giver det Jo også kun god mening. Tak for dit svar

Jakob Andersen kan selvfølgelig intet finde, men mener altså, at tunnellerne er tusinder af år gamle. Han henviser til, at russerne engang har gravet ca. 10 km ned (det må være boringen på Kolahalvøen han mener), hvor de sendte en mikrofon ned, og hørte mennesker skrige under tortur … Ved 180° C? Hvis jeg blev overhældt af 180° C varm olie, så ville jeg nok også skrige.

Han skriver også, at der findes en international lov, der fastsætter en maksimal boredybde på 9 km. Det er rent sludder! En sådan international lov findes ikke. Han mener altså, at det i 10 km dybde er reptilernes domæne og snak om reptiler, er lige Sanne Jensens område.

Jakob Andersen slutter sit opslag af med den sædvanlige QAnon-vrøvlesnak om børn. Jeg skal dog lige komme med en kommentar til hans opdatering. I USA er der en organisation ved navn USGS (U.S. Geological Survey), der overvåger om der sker jordskælv over 2,5 på richterskalaen i hele verden. Det er derfor ikke så mærkeligt, at man afventer bekræftelse fra dem.

Fru Q-force: Spørgsmålet er også hvordan disse tunneler er skabt. Af hvilken teknologi og af hvem? De er brugt med onde hensigter siden de blev skabt! I nogle kører højhastighedstog som vi slet ikke kender teknologien til over jorden. Men det er selvfølgelig gammelt nyt.

I nogle af tunnellerne kører der altså højhastighedstog, men det er tilsyneladende ikke nyt.

I Danmark har vi ofte jordskælv, men sjældent så kraftigt, at vi kan mærke det. Sidst vi havde et kraftigere jordskælv i Danmark var i 2010, hvor styrken var 4,7 på richterskalaen.

Det lader til, at hver gang der sker noget ud over det sædvanlige, så opstår der konspirationsteorier om det. Også selvom det er ganske velkendte og veldokumenterede hændelser, som f.eks. jordskælv.

Kommentér på Facebook-opslaget.

Topfoto: Jan Schwebel, Pexels

Seneste indlæg

Del på sociale medier