Claus Skytte er naturligvis også hoppet på konspirationsteoretikernes skræmmekampagne om hantavirus. Den 10. maj 2026 har han skrevet dette opslag:
Jeg skal skynde mig at gøre opmærksom på, at »forvalterne« er dem jeg normalt kalder »de onde de«. Altså denne ukendte magtelite, der vil udrydde os alle sammen samt indføre verdensherredømme. Af mere kendte ansigter der ønsker verdensherredømme, støder vi imidlertid blandt andet på Dr. Evil, Ernst Stavro Blofeld og Dr. No.
Claus Skytte mener altså, at »forvalterne« er skiftet fra SARS-CoV-2 (covid-19) til hantavirus … Hov, hov! Hov, hov skriver jeg igen. Hvad med mpox og fugleinfluenza? Der var konspirationsteoretikerne også oppe at køre, men det blev heller aldrig til noget.
Men han mener altså, at man har lavet skiftet, da covid-19 havde en for lav dødelighed … Hov, hov! Hov, hov skriver jeg igen. Hvad med covid-19-vaccinerne? Konspirationsteoretikerne mener jo, de har slået rigtig mange ihjel.
I det næste afsnit mener Claus Skytte, at hantavirus kun kræver få inficerede, for at lamme en befolkning med frygt … Hov, hov! Hov, hov skriver jeg igen. Det er kun konspirationsteoretikerne, der er lammet af frygt. Det er meget langt fra en hel befolkning.
Til næste afsnit, »Aerosol-narrativet«, kan jeg kun skrive: Hov, hov! Hov, hov skriver jeg igen. Der er ingen smitte i luften, med mindre den selvfølgelig kommer fra rødmus.
»Formålet er ikke sundhed, men en opgradering af styresystemet.« Jamen, jeg sørger altid for, at Windows 11 er fuldt opdateret, så jeg behøver ingen opgradering af mit styresystem.
Claus Skytte skriver, at HPS-passet er den logiske efterfølger til corona-passet … Hov, hov! Hov, hov skriver jeg igen. HPS er den engelske forkortelse for det vi i Danmark kalder HCPS (Hantavirus Cardio-Pulmonalt Syndrom), så HCPS-passet er mere passende.
Han skriver noget mærkelig noget:
Hvis du har været i en “rød zone” (hvor en gnaver eller en smittet person er registreret)
Mener han vi skal til at registrere gnavere? Altså blandt andet Oles hamster, Pjevs, Lottes marsvin, Pivsen og Børges kanin, Gumlegøj?
Endnu mærkeligere bliver det, når Claus Skytte skriver, at adgangen låses til CBDC (Central Bank Digital Currency) … Vi har slet ikke CBDC i Danmark, og der er ingen planer om at indføre det.
Han mener også, at da smitten forbindes med gnavere og hygiejne, så giver det »forvalterne« lov til at inspicere og overvåge privat ejendom under dække af biosikkerhed. Så kan jeg forhåbentlig slippe af med de mus, der har plaget mig, og jeg trænger også til et nyt badeværelse.
I afsnittet »Tvungen biometrisk overvågning« skriver Claus Skytte, at hantavirus’ inkubationstid kræver konstant overvågning af kropstemperatur og biometri … Ved Claus Skytte hvad biometri er? Det bliver vist lidt kedeligt at stirre på sine fingeraftryk eller se sig selv i spejlet hele dagen, men hvis Claus Skytte siger det, så er det selvfølgelig rigtigt.
Hvad fanden er et »plenum-interface«? Et »plenum« er en forsamling eller et møde, hvor alle er tilstede, mens et »interface« er en kontaktflade mellem et menneske og en maskine, f.eks. en computer eller kontaktfladen mellem forskelligt udstyr. Er et »plenum-interface« i virkelighed bare dagsordenen til næste møde? Et eller andet sted tror jeg, at Claus Skytte svælger i ordsalat.
Vi kan godt afskrive Claus Skyttes dommedagsprofetier, som konspirationsteoretikernes våde drøm.
Lad os til sidst se et par kommentarer:
Den er set mange gange. På moderne hebraisk betyder slangudtrykket »hanta« løgn, fup, nonsens eller vrøvl, og det er virkelig noget hanta Anette Susanne Bidstrup skriver. Den første hantavirus der blev isoleret i 1976, blev kaldt hantaanvirus, opkaldt efter den nærliggende flod, Hantaan, i Sydkorea. Deraf stammer navnet hantavirus også. Sværere er det ikke.
Stol blot på Jesper Blenstrup: Virologi er pseudovidenskab. Da det går imod al videnskabelig viden og konsensus, så bliver det da spændende, om Jesper Blenstrup kan dokumentere den påstand.
Efter krydstogtskibet er blevet evakueret og passagererne er kommet i karantæne, har medierne dæmpet omtalen af hantavirus betydeligt. Der vil nok komme lidt omtale, hvis endnu en passager bliver konstateret positiv for hantavirus i løbet af karantænen, men en pandemi, nedlukninger, mundbind og vaccination kommer aldrig, og har aldrig, været på tale. Under hele affæren har det virket som om, at konspirationsteoretikerne nærmest håber på en ny pandemi. Jeg er dog spændt på, hvor længe konspirationsteoretikerne kan holde deres skræmmekampagne i kog denne gang, og hvad de finder på næste gang.
Kommentér på Facebook-opslaget.
Topfoto: Possessed Photography, Unsplash









