Amalie Szigethy har en bror. Han hedder Alexander Szigethy, og han får i den grad sin søster til at virke klog. Han har udviklet sig til en konspirationsteoretiker af dimensioner. Det vidner et opslag, han slog op den 10. maj 2026, om:
Det var fra den 11. marts 2020 til den 1. februar 2022, der var nedlukninger og restriktioner i Danmark på grund af corona, og den 7. september 2020 tændte TDC for 5G for første gang. Siden er det udbygget og forbedret. Den fysiske udrulning og opgradering af mastepositioner begyndte i oktober 2019, altså næsten et halvt år før Danmark lukkede ned og to måneder før det første tilfælde af covid-19 i Wuhan i Kina.
Sydkorea lancerede et kommercielt 5G-netværk i april 2019, og USA fulgte umiddelbart efter, altså må de allerede have udrullet og opgraderet de første master før april 2019. Så når Alexander Szigethy skriver det var på samme tid i alle lande man installerede 5G-master, så passer det ikke. De første var længe før coronaen og nedlukninger, og Sydkorea og USA var før Danmark.
Han skriver videre, at det var i 2022, at alle blev vaccineret. Nej, det var ej. Den første vaccination fandt sted den 27. december 2020 og de fleste blev vaccineret frem til efteråret 2021.
Og nej! Vaccinen indeholder ikke hantavirus. Denne fejlopfattelse hos konspirationsteoretikere har jeg beskrevet nærmere i mit blogindlæg Hantavirus II. At tro på, at vaccinen direkte indeholder hantavirus er fuldstændigt dumt.
Og nej igen! Personer der er vaccinerede er ikke mere disponeret for hantavirus. Hvad mener han med »jabb 1,2,3 plus boosters«? Det tredje stik var boosteren. Resten er bare vaccinationer, og i dag er de kun for personer over 65 år samt personer i risikogruppen. Man kalder da heller ikke den årlige influenzavaccine for en booster.
Så tror Alexander Szigethy, at hvis alle hele verden blev syge på samme tid, men de ikke-vaccinerede gik fri, så ville det være et bevis på, at der eksisterer en konspiration …… Sig mig er han fuldstændig idiot? (retorisk spørgsmål). Jeg er ikke i tvivl! Hvad nu hvis alle ikke-vaccinerede blev syge, men alle de vaccinerede gik fri, hvad er det så bevis på? Har Alexander Szigethy egentlig tænkt så langt?
Vedrørende det med de højfrekvente stråler, så vil jeg blot henvise til mit blogindlæg Skytten der ikke kunne ramme, men han tror gudhjælpemig, at 5G virker som en virus.
Heldigvis skriver han derefter »Grin alt det du vil, du er velkommen.«
Efter denne grinepause, så skal jeg oplyse Alexander Szigethy om, at han overhovedet ikke kan hjælpe mig til at forstå. Derimod skal han bare fortsætte, så jeg ikke løber tør for materiale.
Efter at være kommet med den sædvanlige konspirationsteoretiske vrøvl om »de onde de«, sjovt nok iblandet en gang socialisme, så skriver han:
Hvis du hopper på frygtmaskinen hanta virus igen,(Covid 2.0) så er du allerede syg i min bog.
Her bliver det interessant, for hvis nogen virker rigtig bange for hantavirus, så er det Alexander Szigethy. Det vidner hans seneste opslag om. Der er nærmest ingen grænser for, hvad hantavirus vil medføre.
Til sidst slutter han af med det vi alle ved. Konspirationsteoretikere skal bare være modsat … Betyder det, at Alexander Szigethy går over for rødt?
Kommentarsporet til opslaget er virkelig sjovt. Her er nogle få af dem:
Der er fire svar på denne kommentar, og ingen af dem der kommenterer, tror på ham. Det kan jeg godt forstå, for det er en af de største løgnehistorier, jeg har set. 6G er slet ikke færdigudviklet, så den der 6G-mast, er næppe en 6G-mast. Et hjerteanfald der starter, og så pludseligt stopper? … Næppe. Og hvad med de mennesker, der slæbte han bort? Hvad skete der med dem? Er de immune overfor 6G?
Den næste kommentar er fra Christopher Jacobsen:
Straffen for at ødelægge vigtig infrastruktur, er rimelig streng. Ingen vil jo kunne ringe, herunder til 112, hvis der ingen mobildækning er, med mindre de selvfølgelig har fastnet. Men hvem har fastnet nu om dage?
Vi slutter af med Stig Richard Hansen:
For nogle år siden omlagde jeg min have til en vild have. Aldrig har jeg haft så mange insekter som nu, og jeg har fuld 5G-dækning. Stig Richard Hansens kommentar er gammelt 5G-vrøvl.
Et eller andet sted, så tror jeg ikke, at dette vil blive sidste gang, jeg skriver om Alexander Szigethy. Manden der får sin søster til at virke klog, og som tilsyneladende tror, at uvidenhed og dumhed er en dyd.
Kommentér på Facebook-opslaget.
Topfoto: National Institute of Allergy and Infectious Diseases, Unsplash










