Skytten der ikke kunne ramme

Nogle gange så bliver man helt nostalgisk, og da jeg så nedenstående Facebook-opslag fra Claus Skytte, så blev det en af de gange. Opslaget er fra den 3. maj 2026 og det handler om 5G, hvor der ikke er sket en dyt i de snart seks år, vi har haft 5G. Som det måske er nogle bekendt, så var 5G-konspirationsteorier noget af det mest hotte indenfor konspirationsteorier, inden corona-konspirationsteorierne overtog i 2020. I dag ligger 5G-grupperne nærmest stille, så det var en ren fornøjelse at se Claus Skyttes opslag.

Man behøver ikke læse det meget lange opslag, da jeg gentager alle Claus Skyttes fire punkter i teksten under opslaget. Efter hvert punkt vil jeg skrive mine kommentarer:

Claus Skytte den 3. maj 2026: Sendetårne er primært ikke noget, der har med telefoni at gøre ! [Herefter følger en masse tekst, der er angivet nedenfor]

Se opslag

Jeg har udeladt et billede af en mobilmast.

Vi tager fat på Claus Skyttes første punkt:

Venstre citationstegn  1. Frekvensernes natur:
Energi-densitet – Sandheden i plenum er, at 5G ikke er én ting, men en massiv forøgelse af pulseret mikrobølgestråling.
Hvor 4G sender brede signaler, bruger 5G “beamforming”. Det betyder, at masten fokuserer en præcis stråle af energi direkte mod din enhed – og dermed din krop.
Det er en koncentreret energimængde, der ikke var til stede i det offentlige rum før.

Punkt 1 har titlen »Frekvensernes natur«, men det Claus Skytte skriver, har intet som sådan at gøre med frekvenser. Frekvens måles i Hz (Hertz) og betyder blot svingninger pr. sekund.

Det virker som om, at Claus Skytte blot benytter fine ord som mikrobølgestråling (elektromagnetisk stråling) og beamforming for at virke klog. Det er korrekt, at 5G benytter beamforming, der gør at strålerne kan sendes i en bestemt retning, men Claus Skytte får det til at lyde som om, at 5G er en form for strålevåben, hvilket ingenlunde er tilfældet. Det er blot en teknik, der sørger for, at din enhed, f.eks. mobil, virker optimalt.

Alt dette har intet med frekvens at gøre.

Venstre citationstegn  2. Biomasse (kroppen) under pres:
Den cellulære sandhed uden om de officielle grænseværdier (som kun måler på, om dit væv koger), findes den biologiske virkelighed.
Celler kommunikerer via elektriske impulser.
Når du bader biomassen i konstante, højfrekvente pulser, skaber det oxidativt stress. Det er ikke en “dræber-stråle”, der fælder dig på stedet, men en konstant støj, der forstyrrer cellernes evne til at reparere sig selv.
Forvalterne (dem der styrer verden) kalder det “sikkert”, fordi det ikke brænder huden, men de ignorerer den biologiske forvirring inde i cellen.

Dette er rent vrøvl. 5G kan dårligt trænge gennem huden, og er den teknik, der giver mindst stråling af alle generationer. Til dem der ikke ved det, så står 5G for femte-generation.

Venstre citationstegn  3. Infrastrukturen: Total overvågning af biomassen 5G-netværket er designet til “Internet of Things”. Det betyder, at hver kvadratmeter i det offentlige rum skal dækkes af små celler.
Sandheden: Det skaber et finmasket net, som din krop aldrig kan forlade.
Formålet: Det handler ikke om hurtigere videoer på din telefon. Det handler om at kunne tracke og interagere med enhver chip, sensor og biometrisk datapunkt i realtid. Det er arkitekturen til et digitalt fængsel, hvor din biomasse er en konstant opkoblet node.

Sikke en gang sludder. Internet og Things (IoT) betyder blot, at alle mulige enheder skal kobles på nettet. Jeg har svært ved at se, hvordan en skraldespand med et varslingssystem via nettet, gør min biomasse til en konstant opkoblet node.

Venstre citationstegn  4. Dræber-frekvens eller værktøj?
Frekvenserne i 5G-området (især millimeterbølger) bruges også i militære sammenhænge til “Active Denial Systems” (crowd control), hvor de skaber en brændende fornemmelse på huden. Forskellen er intensiteten.
I plenum: Ved lav intensitet (telefoni) er det en overvågnings- og datatransportmekanisme. Ved høj intensitet er det et våben. Hardwaren er i princippet den samme; det er kun softwaren og strømstyrken, der definerer forskellen.
Konklusion uden støj: 5G er den ultimative infrastruktur til at eje din biomasse gennem konstant datahøst og eksponering for elektrosmog, som systemet nægter at måle de biologiske (ikke-termiske) konsekvenser af. Det er ikke bygget for din skyld, men for systemets behov for total data-kontrol.

Nu kommer vi til det rigtig sjove, der viser, at Claus Skytte slet ikke ved, hvad han taler om.

I Danmark benytter 5G frekvenserne 700 MHz og 3,5 GHz, hvilket betyder 700 millioner Hz og 3,5 milliarder Hz, idet Mega (M) er en million og Giga (G) er en milliard.

Til sammenligning ligger synligt lys, der også er elektromagnetisk stråling, i frekvensområdet 405 THz til 790 THz og her står T’et for Tera, hvilket er en billion eller et 1-tal efterfulgt af 12 nuller. Altså en betydelig højere frekvens end 5G.

Vi bliver hurtigt klar over, at frekvensen ikke rigtig betyder noget. Så længe vi ikke går højere end synligt lys, så befinder vi os i området med ikke-ioniserende stråling, hvilket er stråling, der ikke kan løsrive elektroner fra et atom. Går vi højere end synligt lys, havner vi derimod i det ultraviolette område, og så begynder det at blive kritisk. Mon ikke de fleste af os har prøvet at blive forbrændt af Solens ultraviolette stråler. Går vi endnu højere kommer vi til røntgenstråling og derefter gammastråling, og så er den helt gal.

Det der afgør om en ikke-ioniserende stråling er farlig, er effekten, altså antal watt (W) man udsættes for. F.eks. kører min mikrobølgeovn på 2,45 GHz, men er på 750 W.

Grænseværdien for mobiltelefoner i Europa, er på 2 W/kg (SAR), der er et mål for optagelsen af effekten, men mobiltelefoner, kommer slet ikke i nærheden. Også i det offentlige rum, ligger vi langt under grænseværdien.

Der eksisterer skam et ikke dødeligt våben, der hedder Active Denial System. Det affyrer en elektromagnetisk stråle ved en frekvens på 95 GHz og med en effekt på 100.000 W.

Det er fuldstændig sindssygt at sammenligne 5G med dette våben. En typisk mobilmast benytter mellem 3.000 W og 6.000 W.

I kommentarerne finder vi disse to hoveder:

Thor R Nielsen: Yep et energi våben.. - Ruth Borup: Ja, det er et våben...

Jamen, selvfølgelig er det et våben. Det er blot et meget, meget, meget sløvt våben. Gud fader! Og vi har 5G på sjette år.

Vi finder også disse to:

Henrik Thomsen: Min tlf stå altid på 4g - Jesper Davidsen svarer Henrik Thomsen: Samme her, men vi får stadig den skadelige stråling, selv helt uden tlf.

Det er lidt sjovt, for i 2019 havde 5G-konspirationsteoretikerne mobiltelefonen stående på 3G. Nu er der slukket for 3G, så nu er det 4G, de har den stående på. De vil jo altid være mindst en generation bagud.

Til Jesper Davidsens kommentar vil jeg blot bemærke, at han altid har været udsat for radio- og TV-bølger samt kosmisk stråling.

Efter denne nostalgiske gennemgang af Claus Skyttes opslag, kan man blot konstatere, at der intet er sket siden 2019.

Kommentér på Facebook-opslaget.

Topfoto: Possessed Photography, Unsplash

Seneste indlæg

Del på sociale medier