Ny boykot

Tilsyneladende bliver konspirationsteoretikerne aldrig trætte af at boykotte. Denne gang er det Lidl, der står for skud. Og hvem kommer mon med opfordringen denne gang. Det gør selvfølgelig Annette Narimani, der kalder sig Annette Parmesana, eller noget i den retning, på Facebook, i dette opslag fra den 6. maj 2026:

Annette Narimani (Annette Partisana) den 6. maj 2026: Fy for den lede!!!! Så er vaccinepusherne i gang, det er trods alt sommer. Og vi skal endelig ikke opbygge et sundt og naturligt immunforsvar. Sæt nu folk var sunde og raske, så var der ingen penge i os. Jeg har et spørgsmål... HVORNÅR er det blevet lovligt at reklamere for medicin i Danmark? Førhen hed det sig kun håndkøbs medicin måtte promoveres af statsbetalte medier? Men BT, I leverer måske mediestøtten tilbage? Og læg så mærke til reaktionerne... Der er nærmest ingen likes. Der er stor set overflod af grine- og vrede emojies. Folk er trætte af vi skal presses til skadeligt lort. Husk kuren skader flere end selve virus! Man kunne vælge en global boycott af Lidl Danmark ligesom den gang folk boykottede Sigurd Barret da han ville underholde imens pøblen fik stukket nåle i sit afkom! Fy for den lede, siger jeg igen!

Se opslag

Opslaget handler om en artikel fra B.T., som Annette Narimani som sædvanlig ikke linker til. Hun har blot taget et skærmprint af B.T.’s Facebook-opslag.

Artiklen handler om et koncept, der har været en kæmpesucces i Sverige. Så stor, at konceptet bliver indført i Danmark den 17. maj 2026.

Lidl har nemlig indgået en aftale med Danske Lægers Vaccinations Service, så man kan blive vaccineret mod den flåtbårne virus TBE (Tick-Borne Encephalitis) eller stivkrampe i forbindelse med indkøbsturen.

Kort fortalt vil der holde vaccinationsbusser ved supermarkeder, hvor man så kan blive vaccineret.

Det falder imidlertid Annette Narimani for brystet. Hun synes vi skal opbygge et sundt og naturligt immunforsvar. Nu er et sundt og naturligt immunforsvar ikke lige det første jeg tænker på, når jeg ser Annette Narimani … Faktisk så tænker jeg slet ikke på det, når jeg ser hende. Er hun slet ikke klar over, hvordan vacciner virker? De virker jo netop ved at styrke immunforsvaret.

Hun mener heller ikke, der er penge i sunde og raske mennesker. Nu er sund og rask ikke lige det første jeg tænker på, når jeg ser Annette Narimani … Faktisk så tænker jeg slet ikke på det, når jeg ser hende. Er hun i øvrigt klar over, hvor mange penge der er i helsekost og alternativ medicin, der angiveligt skulle holde folk sunde og raske?

Hun mener også, at B.T. laver reklame for medicin, men B.T. nævner ingen navne. Hverken på producenter eller hvilken vaccine, der bliver benyttet, så det er rent vrøvl … Faktisk er vrøvl det første jeg tænker på, når jeg ser Annette Narimani.

Så går hun som sædvanligt meget op i likes og mener, at folk er trætte af at skulle presses til at tage vacciner. Hvorledes en vaccinebus, der holder ved et supermarked, er et pres, melder hun i øvrigt intet om.

Så skriver hun noget mere sjovt:

Venstre citationstegn  Husk kuren skader flere end selve virus!

Men vacciner er ikke en kur. Det er en forebyggelse mod sygdom, og vacciner skader ikke flere end selve virus. Vacciner har gennem tiden sparet mange dødsfald og alvorlig invaliditet. Der findes utallige studier, der viser, at vacciner er sikre og effektive. Annette Narimanis påstand er ren videnskabsbenægtelse.

Til sidst sammenligner hun en global boykot af Lidl med dengang »folk« boykottede Sigurd Barret. Hvilke folk taler hun om? Sigurd Barret blev sgu ikke boykottet af nogen. Han måtte derimod lukke sin Facebook-side, og hyre en person til at rydde op i beskidte kommentarer fra konspirationsteoretikere, da de lavede en organiseret shitstorm mod han.

Hvordan Annette Narimani havde tænkt sig at arrangere en global boykot af Lidl, står hen i det uvisse, men det rejser et spørgsmål. Hvad har konspirationsteoretikerne fået ud af sine utallige tidligere boykotter? … Det kan jeg selv svare på: Ikke en skid, for ingen tager dem alvorligt.

Kommentarsporet er naturligvis fuld af opfordringer til boykot af Lidl, men nogle enkelte skiller sig ud:

Ulrik Thøgersen: Og derfor får ældre byrden kun 80 Gram kød på plejehjem, så er man sikker på, at de ikke får et stærkt immunforsvar.

Beboere på plejehjem får ikke kun 80 gram kød. Ifølge vejledningen fra Københavns Kommune får de 500 gram om ugen. Jeg ved imidlertid godt hvor de 80 gram stammer fra. Ifølge vejledningen bør plejehjemmene kun servere 80 gram okse-, kalve- eller lammekød om ugen. I øvrigt er der intet belæg for at påstå, at meget kød skulle give et stærkt immunforsvar.

Plejehjemmene er ikke forpligtede til at følge vejledningen, ligesom der ikke er sanktioner mod plejehjem, der ikke følger vejledningen.

Ulrik Thøgersen bør vist læse op på tingene.

De næste kommentarer:

Pierre Francois Wisborg: Vi har levet med forkølelser og influenza hvert år. De sidste 2000 år. Dengang blev man hjemme. Så smittede man ikke nogen. Virus er en x- ubekendt. Smitte overføres kun fysisk. Hvis du hoster kan der følge noget spyt med via luften. Er der flu på håndtag kan det overføres. Rent fysisk. Virus gennem luften etc. Eksisterer ikke. Alt dette bedrag, får snart en ende.. !!!! - Susanne Friis Andersen svarer Pierre Francois Wisborg: virus er aldirg videnskabeligt bevist i det hele taget.....Aldrig isoleret og hermed intet der kan dokumenteres som smitte. - Pierre Francois Wisborg svarer Susanne Friis Andersen: lige præcist - vi er helt enige.

Lad os bare gå tilbage til 1840’erne. Dengang var middellevetiden knap 44 år ifølge Danmarks Statistik. Går vi tilbage til middelalderen, estimerer man, at middellevetiden var mellem 30 og 35 år. Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan tallene så ud for 2.000 år siden.

Er Pierre Francois Wisborg totalt idiot? Hvorfor tror han middellevetiden er over 80 år i dag?

Med Susanne Friis Andersens svar og Pierre Francois Wisborgs modsvar, er vi ovre i ren virus- og videnskabsbenægtelse, der slet ikke har gang på jord.

Konspirationsteoretikerne kalder sig »frihedskæmpere«, men de vil tvinge andre til at undlade selv at blive vaccinerede eller lade deres børn vaccinere. De er med rette frihedsbekæmpere, og går tilsyneladende ind for et totalitært styre, hvor de skal bestemme hvad andre gør eller ikke gør. »Frihedskæmpere« min bare røv.

Kommentér på Facebook-opslaget.

Topfoto: Fikri Rasyid, Unsplash

Seneste indlæg

Del på sociale medier